23 Mart 2008 Pazar

Kendimi cadı gibi hissettim


(YingYang-2)

OPERADA

(Ying ve Yang telaşla koltuklarına otururlar. )
YANG: Of, yetişemeyeceğiz diye ödüm koptu. Neyse ki başlamasına daha beş on dakika varmış.

YİNG: Hep senin yüzünden. Son dakika da alışveriş krizin tuttu.

YANG: Hemen ödeyip çıkarız diye düşündüm. Kasa da o kadar kuyruk olduğunu nerden bileyim.

YİNG: Neyse sonuçta yetiştik. Bilete bir daha bak. Yanlış yere oturmayalım.

(Yang elindeki biletlere tekrar bakar. )
YANG: Yok, tamam yerimiz doğru.

YİNG: Bir operamız eksikti, o da oldu. Umarım yine başın ağrımaz.

YANG: O eskidendi. Şimdi hazırlıklıyım. Daha dikkatli takip edebilmek için konusunu okudum. Ha birde önlem olarak bir ağrı kesici aldım.

(Ying gülmeye başlar. )
YİNG: Delisin sen ya. Sana zorla izlettirmiyorlar ya.

YANG: Yoo, öyle deme. İzlemem gerekiyor. Opera da tiyatronun bir parçası.

(Yang’ın yanında oturan yaşlı bir kadın, onlara doğru dönerek konuşur. )
YAŞLI KADIN: Kusura bakmayın, istemeden kulak misafiri oldum ama bu tiyatro oyunu değil. Galiba yanlış geldiniz.

(Ying ve Yang önce birbirlerine bakarlar, Yang yaşlı kadına dönerek)
YANG: Sağolun ama ne olduğunu biliyoruz.

(Ying fısıltıyla konuşur. )
YİNG: Allahım ya, kadına bak, resmen bizi cahil yerine koydu.

YANG: Aman ya boşver, sanki kendileri ne olduğunun farkındalarda. Görüyoruz, ilk on dakikadan sonra çoğu uykuya dalıyor.

YİNG: Neyse, yarın ne yapıyoruz ?Akşam tiyatro ya gidecek miyiz?

YANG: Yarın yazı atölyesi var, sanırım çıkışta yetişemeyiz.

YİNG: Hadi ya. Ne yapalım, başka zaman gideriz artık. Atölye dedinde aklıma geldi, günlüğünü okudun mu hocana?

YANG: Evet okudum, daha doğrusu okundu.

YİNG: Ne dedi, nasıl tepki verdi?

YANG: Biraz şaşırdı ama ben çok utandım. Kendimi cadı gibi hissettim.

YİNG: A a neden?Sen sadece düşüncelerini dile getirdin.

YANG: Yine de biraz kırıcı olduğumu düşündüm. Oysa ki adam gerçekten bir şeyler yapmak istiyor.

YİNG: Bu kanıya nerden vardın?

YANG: Mesela, bizden daha çok bu olayı sahiplenmiş görünüyor. Hep bir şeyler vermek istiyor. Üstelik heyecanını da kaybetmemiş.

YİNG: Peki, arkadaşların nasıl?

YANG: Hepsi bayan ve yazmaya çok hevesli. Galiba, geleceğin yazarlarının çoğu bayanlardan oluşacak.

YİNG: Peki,kitapla ilgili yazın?

YANG: Onda da ağlayacak gibi oldum,iç dünyamın kapılarını biraz araladım çünkü.

YİNG: Belki de artık aralamak gerekiyordur.

YANG: Evet de, insan kendini çıplak gibi hissediyor nedense. Yani, henüz yeni tanıdığın birilerine kendi duygularından, hayatından bahsetmek kolay değil.

(Işıklar kararır)
YİNG: Sonra devam ederiz. Opera başlıyor.

FETHİYE DEĞER
21. 03. 2008

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Neden böyle hisssettiniz ki? Bence duygu ve düşüncelerinizi çok nazikçe ifade ediyorsunuz.